Pengar!!!

Nu har man plötsligt fått lön eftersom jag har tagit ut semester den här månaden. Herregud vad mycket pengar. Med tanke på att jag inte tagit ut några föräldradagar och därmed inte fått några pengar alls (ja, förutom barnbidraget då...woho) på några månader så känner jag mig med en gång snuskigt rik. För att fira borde jag ju köpa något onödigt och svindyrt som de alltid gör på film (typ köper asdyra skor eller väskor eller vad det nu är) men eftersom jag hatar att shoppa så är det ett problem. Jag har inte tålamod att handla. Det enda jag kan tycka är kul att titta på är träningskläder men det stupar alltid på att jag måste gå in i provrummet och pröva dem och det orkar man bara inte. Det är jobbigt redan och innan och ovanpå det skall man få med sig en barnvagn in i provhytten också. Inte för att lilla O brukar protestera, hon brukar mest se förundrad ut...men lite trångt blir det. Och jobbigt är det. Och summa summarum blir att jag inte spenderar alla mina pengar utan de sitter där på kontot. Lika bra det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback