Bannlys rosa!

När man har fått en bebis så köper folk gärna saker till den. Det är hemskt trevligt med presenter (speciellt eftersom man får öppna dem själv eftersom lilla O är för liten =) men något som förvånar mig är hur likriktade dessa presenter är. Har man fått en flickbebis så fullkomligen dränks man i klänningar och rosa kläder och det skall gärna stå något i stil med "love", "darling", "sweet" eller något annat larvigt. För att inte tala om alla blommor, hjärtan, rosetter och annat krafs som det finns på dessa kläder. Det spelar ingen roll att lilla O är universums coolaste bebis och helst klär sig i jeans alt mysbyxor och till det en body/tröja i matchande grått/svart/grönt/vitt/vilken färg som helst utom rosa. "Jag köpte den här för den är ju så söööt" säger den välmenande människan. Fast någonstans har det missats att det inte är den välmenande människan som skall ha på sig den rosa skapelsen med hjärtan och rosetter på utan lilla O. Därför placeras alla fluffiga rosa skapelser i "reservpåsen" som är påsen med ombyteskläder man har med sig, dvs kläder man bara använder när det är absolut kris. Växer lilla O upp och själv vill ha rosa kläder så fine. Men tills dess så tar jag mitt ansvar som hennes mamma och skyddar henne från denna kavalkad av absurd övergullighet. Basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback