Otäcka unge

I dag skulle vi handla kläder till lilla O. Efter att ha hittat lite grejer så var det dags att ställa sig i kassan. Alldeles före mig stod en mamma med en otroligt odräglig unge i kanske 6-7 årsåldern. För det första stod mamman i en kassa (det fanns två kassor) och skulle betala. Då står ungen framför den andra kassan och river i en hylla som står där. Inte nog med att han inte skall betala eller göra något i kassan utan ungen står och plockar åt sig en massa saker som står i en hylla och börjar leka med dem. Expediten säger till ungen att ställa tillbaka grejerna, ungen lyder. När jag skall gå fram och betala så tränger sig mamman framför mig och börjar plocka med varor bredvid min kassa. Mamman bestämmer sig för att sluta plocka med varorna efter en stund och går tillbaka så att jag kan komma fram. När jag betalat och skall gå så hoppar ungen fram som en jojo igen och börjar pilla med varorna bredvid kassan. Expediten säger till honom att han skall flytta på sig så att hon kan hjälpa andra kunder. Mamman säger inte ett ljud utan verkar låta ungen härja som han vill. Sådant gör mig banne mig vansinnig. Har folk slutat uppfostra sina barn??? Jag säger inte att man kan ha järnkoll på dem hela tiden men att stå och inte bry sig om att ungen i fråga river i varor och står i vägen för andra personer som står i kö...jä-la kärring. Vad är det för fel på folk? Har de inget hyfs i kroppen? Jag blir så jävla förbannad. Skärpning. Sist jag kollade så var det föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn. Det är säkert samma idioter som inte orkar blinka i rondeller. Säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback