Skäms, Hemköp

Jag skall aldrig mer handla lösgodis på Hemköp. Aldrig. Vi var tvungna att gå dit häromdagen eftersom vi insåg att vi missat att handla godis. Vi insåg att vi kanske inte kunde få våra favoriter, men åtminstone några borde man ju kunna få tag i. Två sorter. Vi hittade två sorter som vi gillade. Resten var konstigt b-godis, konstiga kopior av BRA godis. T ex Bassett´s vingummi som varje butik med självaktning måste inneha fanns inte. Istället hade man ersatt detta med någon billig kopia som man skulle TRO var Bassetts men som inte VAR det. Urdåligt. Vem vill ha en jävla dålig kopia när man kan få original? Dessutom hade de inte ens punschpraliner (Jo jag vet, det är ett pensionärsgodis. Jag har inte gillat dem tidigare men nu efter 30 så har jag börjat tycka mer och mer om dem. Det är kört. Det är lika bra att köra mig till avlivning direkt). Nåväl, gick hem med en godispåse som var aningen mindre än den brukar vara just på grund av dåligt utbud (men det säger väl i och för sig inte så mycket eftersom våra godispåsar har en tendens att vara gigantiska) och sedan fick man ju sätta i sig eländet. Men det förstörde hela kvällen. Varje gång jag sträckte mig efter skålen så fick jag en liten, liten känsla av besvikelse. Usch. Aldrig mer Hemköp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback