Sluta larva er

Jag har aldrig förstått det där låtsastrevliga sättet som en del lägger sig till med. "Gud vi måste verkligen ta en fika snart" utbrister de trots att man vet att de inte har den minsta lust samtidigt som man själv hellre skulle kasta sig ut för ett stup. Alternativt "åh vi måste verkligen ses snart", den är också ganska vanlig. Dock undviker människan att bestämma tid och datum, pressar man dem lite så blir det tyst alternativt klämmer de ur sig "öh, jag måste kolla min kalender som ligger hemma/kolla med min sambo". Larvigt. Varför måste folk låtsas vara trevliga? Det skulle aldrig falla mig in. Jag skulle aldrig föreslå att umgås med någon jag inte gillar. Varför är folk så rädda för att vara otrevliga? Go for it, säger jag. Lite mer ärlighet, tack.

Kommentarer
Postat av: Malin

Känner sig lite träffad, samtidigt som jag Faktiskt gillar dig och gärna ses, fastän det var förskräckligt länge sedan. Varför det inte blir av är en svårare nöt att knäcka :)

Postat av: Katta

Tja vi får väl hitta en dag som funkar =) Dagtid är ju klart bäst, slutar du tidigare någon dag alternativt jobbar hemma så vi kan ta en lunch/fika? =)

2011-02-02 @ 23:46:10
URL: http://katta79.blogg.se/
Postat av: Malin

Lunch en hemmajobbardag låter som en strålande idé!

På tisdag funderar jag på att jobba hemifrån, kan du då??

2011-02-03 @ 11:43:29
URL: http://epona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback