TV-facit

Nu måste jag reda ut det här en gång för alla. Jag känner att det blivit lite väl spretiga inlägg om detta ämne så nu tänkte jag samla fakta i ett enda inlägg som ni kan använda som facit sedan. Ja alltså, facit till vad ni skall kolla/inte skall kolla på på tv.

HATA:
Melodifestivalen (kommentarer överflödiga. Dålig musik, dåliga texter, dåliga kläder, dåliga människor)
ALLA sjukhusserier (förutom Scrubs, se nedan. Sjukhusserier är alltid raffinerat töntiga, alla läkare är vid något tillfälle alltid dränkta i blod och så blir de kära i varandra. Herregud så intressant. Inte)
ALLA dokusåpor (dumma, dumma människor som pratar om dumma, dumma saker)
ALLA lekprogram (t ex "på minuten" på svt. Verkar ju som om licenspengarna används jävligt väl)
ALLA serier (börjar lite fint men urartar sedan i otrohet, fylla, slagsmål, explosioner, misshandel, mord och korkade, korkade meningsbyggnader)
GILLA:
Arga snickaren (får mig att känna mig smart för att jag inte bor i hus som måste renoveras)
Lyxfällan (får mig att känna mig smart för att jag har koll på min ekonomi)
Välkommen åter (låter mig skratta elakt åt elaka människor. Eller snarare med de elaka människorna och åt alla andra)
Scrubs (bra och flummig serie, kräver inte att man måste följa den för att hänga med (vem orkar följa serier egentligen))
Sporten (spännande och lite mysigt. Jag vill också sitta i Vinterstudion!!!)

Kommentarer
Postat av: Tindrah

Hmm...ganska bra lista det där. Men Scrubs borde sättas inom parantes och sen måste man bara ha med Big Bang Theory och My name is Earl (Tror att du skulle älska Joys (heter hon så?) superelakheter ;)) In the Middle går inte av för hackor heller - sött galet och elakt.

2011-03-01 @ 10:03:22
Postat av: Katta

Jag HATAR My name is Earl...verkligen HATAR :P De andra två har jag inte ens hört talas om...och Scrubs inom parentes??? Varför??? =)

Postat av: Tindrah

Ok, Scrubs är bra. Bara lite förutsägbart i längden. Hmm..hatar Earl? Då gillar du nog inte In the middle heller, lite samma humor. Däremot har du missat århundradets TV-serie i The Big Bang Theory. Tänk dig att det är lite som Vänner, men med halvgalna forskarnördar som försöker hantera verkligheten och vanligt folk. Kulturkrock på hög nivå. Såååå bra! :D Kolla 18:00 vardagar på kanal 5.

2011-03-03 @ 15:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback