Åsikter ombedes ej

När man har barn så verkar det som om alla måste göra sin röst hörd. Skit samma om man har egna barn eller inte, plötsligt är alla självutnämnda experter. Tydligen går det något slags mode i att påpeka hur sjuka barn blir, och gärna även att de blir sjuka flera gånger. Det fattar väl vem som helst som inte är idiot att alla människor blir sjuka förr eller senare. Frågan är ju bara när och hur sjuk man blir. Men det räcker väl om man hanterar den sjukdomen när det är dags? Jag förstår inte vitsen med att folk sitter och skrämmer upp varandra med att barnen minsann kommer att bli magsjuka, få öroninflammation, inte kommer att kunna sova, måste äta medicin, etc. Ursäkta mig, men vill jag höra din åsikt i den frågan så frågar jag efter den, annars kan du vara tyst. Faktiskt. Och nej, alla barn får inte magsjuka, öroninflammation, etc. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback