Konsten att inte bli blöt i en trappa

När man kommer in på mitt gym så kommer man först in i en hall där man tar av sig skorna (man vill absolut inte korsa skylten "inga skor tack" med skor på. Då händer det säkert något. Jag vet inte vad men det är nog inte något trevligt) och sedan går man uppför en trappa mot receptionen. Nu när det är slaskigt ute så ligger det en rulle med plastpåsar vid trappan och då är det meningen att man skall ta en plastpåse och stoppa in sina skor i så att de inte skitar ner i skåpen (eftersom jag är rebellisk så lägger jag inte in mina skor i påsen utan jag lägger påsen på skåpsgolvet och ställer skorna ovanpå. Jag gillar att leva farligt). Allt lugnt så långt.
Problemet är att alla tar inte av sig skorna på samma ställe vilket gör att det blir blött lite överallt i själva trappan. Jag brukar ta av mig skorna längst ned (föredöme som jag är) och här kommer problemet: folk vägrar gå förbi mig när jag står och pillar med mina skor. Jag försöker trycka ihop mig så att jag inte står i vägen men det hjälper inte. Det är alltid någon dryg jävel som står bakom mig och väntar på att jag skall bli färdig så att de kan gå efter mig uppför trappan. Detta för att de inte vill bli blöta om fötterna. Antagligen är det väl någon slags markering om att jag roffat åt mig den enda torra platsen i trappan och nu måste resten av gymbesökarna vänta på att jag är färdig så att de kan ta sig in i gymmet utan att bli blöta om fötterna. Men vad f-n är problemet?
1) Jag står inte på den enda torra fläcken. Det går utmärkt att gå förbi mig utan att bli blöt.
2) Om man går förbi mig och råkar bli blöt, vad händer då? Går jorden under? Kommer de att bli vansinnigt sjuka och bli sängliggande i lunginflammation? Skulle inte tro det.
En vacker dag skall jag ställa mig i trappan och ta av mig skorna mycket långsamt. När jag har gjort det skall jag ta upp mobilen och ringa till någon. Och stå där och prata. Länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback