Mammor och bebisar

På tisdagar går jag på mammaträff. Det är en sån där grej i BVC:s regi som man himlar med ögonen åt innan man har barn men sitter man i alla fall där med ett gäng mammor och bebisar som krälar, dreglar och skriker (bebisarna alltså, inte mammorna). I vilket fall som helst så är träffarna helt ok, mammorna är trevliga medan BVC-tanterna är så där irriterande, ostrukturerade och mesiga som bara BVC-tanter kan vara. I vilket fall som helst så är jag inte säker på att jag kan fortsätta gå där. Jag är övertygad om att alla de andra mammorna är avundsjuka och hatar mig för att jag har världens coolaste, snällaste, smartaste och sötaste bebis. Jag vill ju inte vara orsak till dålig stämning på de där träffarna. Men i det här fallet så kan det i och för sig vara värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback