Minikundvagnar och ica-butiker

I går var jag inne på en ICA-affär här i stan för att handla. Allt gick över förväntan, jag hittade det jag skulle ha relativt snabbt och lyckades undvika att köra ner ett varuberg med barnvagnen (det har inte hänt än men det kommer...var så säker). Väl i kassan så betalar jag och skall gå. Vad ser jag? Mitt för kassautgången står en hel hög med såna där minismå kundvagnar som ungar har. De står mitt i vägen så man kan ta sig förbi om man går själv, men med barnvagn så går det INTE. Jag blir skitförbannad (som jag har en tendens att göra när saker inte går/är/gör som jag vill), går fram till kundvagnarna, ger dem en ordentlig skjuts över golvet samtidigt som jag lagom högt yttrar en väl vald svordom. Vilket sabla butik spärrar utgången med barnvagnar? Lite ordning tack. I vilket fall som helst så stormar jag ut ur butiken, går ca 100 meter och inser sedan att jag har glömt alla varorna i butiken. Går tillbaka och där ligger allting kvar på bandet. Låtsas som om det är helt normalt att gå in i butiken, lassa ner varor i vagnen och sedan genast gå ut igen. Jaha, vad är sensmoralen med det här då? "Bli bara ordentligt arg om du har möjlighet att göra en snygg sorti" antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback