Sport

Hela tiden är det sport på TV. Jag har ingenting emot det egentligen så länge det är bra sport, är det något tråkigt (speedway, bilsport, lerduveskyte, etc) men jag orkar inte engagera mig längre. När man var yngre så tittade man på VM, EM etc och till och med på någon avgörande och viktig match då och då. Nu blir jag fullständigt uttråkad. Jag struntar fullständigt i när Robin Söderling spelar, handbolls-vm var fullkomligt ointressant och när det var fotbolls-vm sist så kollade jag inte på en enda hel match. Började men när eländet drog ut på tiden i förlängning så stängdes tv-n av. Dels är jag ointresserad och dels är det hysteriskt roligt att provocera de som sitter klistrade framför tv:n hela dagarna och inte kan förstå hur man kan missa något så intressant. T ex de alpina tävlingarna som pågår varenda helg (känns det som i allafall). Det är ju fan tävlingar mer eller mindre hela tiden. Jag väljer att inte engagera mig, jag gör så mycket intressantare saker istället. Typ surfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback