Dagen då lilla O går på restaurang

Lilla O kommer in och sätter sig vid ett bord. Servitören kommer fram. "Dagens rätt är..." Innan han hinner prata färdigt avbryter lilla O. "Det bryr jag mig inte om. Ge mig mat. Nu." Servitören börjar flacka med blicken. "Eh, jag skulle just berätta vad dagens rätt är". Lilla O spänner ögonen i honom. "Ge mig mat NU. Jag är HUNGRIG." Servitörern börjar trampa på stället, lite undrande över denna bestämda gäst med ett något avvikande beteende. "Jo men vad önskar ni att äta? Vi har ju fisk, kött, sop..." Lilla O tar ett bestämt tag i bordet hon sitter vid, tar ett djupt andetag och vrålar "MAT! Jag vill ha mat NU! Jag är HUNGRIG! MAT MAT MAT!!!" Servitören tar vettskrämd ett skutt tillbaka, tittar snabbt runtomkring på de andra gästerna och inser att han har problem. Servitören rusar in i köket. Allt ackompanjerat av lilla O som vrålar "MATMATMATMATMAT NUNUNUNUNUNUUUUUUUUUUU!!!!!" Uppskattningsvis 30 sekunder senare störtar servitören ut ur köket med en tallrik av odefinierat innehåll. Han fullkomligen kastar tallriken till lilla O som med stor förtjusning börjar stoppa i sig maten. Lilla O:s ljud ändrar nu fokus till ett fullkomligt vältrande i njutning. Lilla O kastar i sig maten men mellan varje tugga kommer ett "MMMMM. Oh, så gott. AAAAAHHH. Toppen. Verkligen MMMMMMMMMMMMM." Lilla O bryr sig inte så mycket om bordsskick så en del av maten hamnar utanför lilla O:s mun men det mesta hittar rätt. Lilla O stoppar i sig all mat på uppskattningsvis ca fem minuter. Servitören tittar vettskrämd fram bakom ett hörn. Lilla O spänner ögonen i honom "EFTERÄTT! JAG VILL HA EFTERRÄTT! FIXA DET NU! NUNUNU!!!" Servitören vänder blixtsnabbt på klacken och störtar in i köket. Innan dörren hunnit stängas bakom honom är han tillbaka med frukt till lilla O. Lilla O blir knäpptyst och äter frukten med andakt. Hon slutar inte äta förrän tallriken är helt tom. Lilla O är nöjd och lämnar lokalen. Servitören inser att han aldrig någonsin tidigare träffat någon som är riktigt hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback