Styrketräningshänder

Sexigt värre...

Kommentarer
Postat av: Linda

Du som är en sån där "gym-människa" kanske vet... Amma och styrketräna? Går det ihop sig? Funderar på att börja på Actic men ammar ju fortfarande...



Kram Linda G

Postat av: Katta

Amma och styrketräna går absolut ihop! Det enda man skall tänka på är att man inte skall köra så hårt att man får mjölksyra. Får man det är det inte panik, men då bör man vänta minst 45-60 min innan man ammar eftersom bebisens mat då smakar annorlunda och bebisen då kanske inte vill ha den =) Mjölksyran går dock ur kroppen efter nämnda tidsperiod så då är det lugnt. Men det finns ingen anledning att köra så hårt om man nyss har fått barn utan ta det i din egen takt =)



Dock är A och O alltid att lyssna på kroppen efter att man fött barn. Du kan köra enklare styrketräning hemma med egen kroppsvikt som belastning men gym funkar ju absolut (och är mycket roligare tycker jag)! Har du inte tränat på gym innan tycker jag att du skall boka tid med instruktör (kostnadsfritt på Actic, jag tränar där själv =) som ger dig ett komplett styrketräningsprogram och visar dig hur du skall göra övningarna. Säg att du fött barn så vet de vilka övningar du skall undvika, t ex så skall man ju vara försiktig med bäckenet och se till att stärka det ordentligt...dessutom kanske du behöver undvika raka situps ett tag beroende på hur mycket magmusklerna växt ihop. Men lyssna alltid på kroppen! Är det något som gör ont så skall du undvika den övningen, annars är det bara att köra! Go for it! =)

2011-07-09 @ 22:44:12
URL: http://katta79.blogg.se/
Postat av: Linda

Tränade på Actic tidigare och tyckte dom var väldigt bra, så det får bli där igen känner jag! Tack för hjälpen! :)

2011-07-11 @ 12:56:31
URL: http://tvcrazed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback