BVC i ett nötskal

Vår BVC-tant är en riktig pms-kärring. Jag blir så sabla irriterad. I dag var vi där med lilla O (som för övrigt följer den tungt vägande kurvan exemplariskt, tack så mycket) för att väga och mäta. Allting var frid och fröjd. Till s pms-kärringen började prata om mat. Jag har valt att ge lilla O burkmat när vi är hemma eftersom jag heller får maten färdig på 30 sekunder och lägger resten av tiden på att busa med henne än att stå och laga mat (och nej alla ni morsor som precis drog efter andan i skräck, hon äter inte bara burkmat under dagen utan andra saker också). Detta gjorde att pms-tanten drog efter andan och sade att det VERKLIGEN var på tiden att lilla O får samma mat som vi. När jag sade att hon kommer att få det men inte nu, utan längre fram när hon kan äta mer saker så kippade tanten nästan efter andan. Lilla O får olika sorters burkmat och mår alldeles utmärkt av det, tack så mycket. Vi tänker inte ändra hennes mat för att en knäpp gammal tant som lever på 1920-talet tycker att man skall laga mat, klippa sina egna barn och sy sina egna kläder. Vi gör det som passar OSS och sedan kan tanten hoppa upp och sätta sig någonstans. BVC i all ära men då och då märks det att de som jobbar där är övervintrade gamla drakar från stenåldern. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback