Jag funderar på att knarka

I några dagar nu så har det stått två krukor basilika på vårt köksbord. Det luktar gott. Jättegott. Så gott att jag allvarligt fungerar på att börja knarka basilika. Jag kan komma på mig själv med att gå och tänka på hur gott det luktar. Frågan är bara om det a) skulle klassificeras som ett brott att knarka basilika och b) hur man i så fall skulle gå till väga? Sniffa ligger nära till hands men tänk om man sniffar för hårt och får upp ett helt basilikablad i näsan och måste uppsöka läkare för att få ut det? Hur förklarar man det på ett vettigt sätt? Äta det är ett annat alternativ men inte lika bra för det är ju själva lukten jag vill åt. Och att äta så mycket basilika...jag vet inte. Jag är ju ingen häst heller. Det lutar nog åt sniffning. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback