Kalender

Jag är helt beroende av min kalender. Helt. När jag jobbar så har jag en papperskalender som är fullklottrad plus att den är fullproppad med post-itlappar. Har jag glömt kalendern hemma en dag så är jag helt körd och har inte en aning om vad jag skall göra den dagen. Nu när jag är föräldraledig så har jag av förklarliga skäl ingen papperskalender (jobbigt att bära bebis på ena armen och kalender på andra) utan är helt beroende av min mobil som jag använder som kalender. Där lägger jag in allting jag skall göra eftersom jag totalt glömmer bort det annars. Besvärligt bara när jag skall göra något en dag men inte har någon bestämd tid, lägger in en tid på måfå, mobilen påminner när jag inte kan göra saken i fråga eftersom jag är upptagen med annat, jag stänger av påminnelsen eftersom den låter så jäkla irriterande och tja...glömmer bort vad det är jag skall göra. Borde förmodligen ha en assistent som dök upp vid väl valda tillfällen och såg till att jag faktiskt kom ihåg att göra saker och ting. Kan man dra av på skatten för det? Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback