Tidig morgon

Lilla O har lagt sig till med ovanan att vakna tidigt om dagarna. Väldigt tidigt. Närmare bestämt kvart i fem. På morgonen. Det är helt sjukt tidigt. Med tanke på att hon även lyckats hålla detta klockslag som ett urverk så har vi onda aningar om att detta tyvärr inte är ett högst tillfälligt gästspel i lilla O:s morgonrutin utan i själva verket en helt ny, inte så välkommen vana. Lilla O är vid kvart i fem världens mest pigga bebis och pockar direkt på uppmärksamhet. Vaknar man inte direkt så ser hon till att man vaknar. Positivt är dock att lilla O efter frukosten vid femtiden ser till att somna om i några timmar så att även hennes trötta föräldrar kan sova lite till. Efter att denna insomningsperiod gått över så vaknar lilla O till liv igen för att köra på i 100 kilometer i timmen i ytterligare ca 2-3 timmar. Sedan måste hon sova igen. Jag bedriver ett energiskt lobbyarbete för att få lilla O att förstå att om hon sover längre på morgonen så behöver hon inte bli så trött på förmiddagen. Mitt bud är därför att lilla O skall sova betydligt längre på morgonen för att sedan hålla sig pigg på förmiddagen. Lilla O har hittills utan pardon förkastat alla bud jag har gett. Lilla O:s svar är att hon inte anser sig behöva anpassa sig till andras önskemål eftersom hon ändå får alla sina behov tillgodosedda. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt att lilla O har envåldshärskartendenser redan vid åtta månaders ålder. Nåja, är man världens coolaste, smartaste och sötaste envåldshärskare så kommer man undan med en hel del =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback