12. Favoritidrott

Jag är väldigt svag för alla sorters bollspel. Nåja, inte alla kanske. Jag gillar exempelvis inte golf, handboll och basket men älskar fotboll, volleyboll och badminton. Nu är jag ju inte någon större utövare av nämnda sporter även om jag har prövat på dem allihop. Jag hade till och med bollspel som individuellt val i gymnasiet och då fick man ju testa lite vad man ville. Annars är ridning en sport som också är vansinnigt rolig, jag rider inte längre men försöker ta en tripp när jag har möjlighet, är utomlands och liknande. Tar jag en sport som jag utövar i dag så blir det helt klart styrketräning. Jag tycker att det är roligt för att man lätt kan mäta sina resultat allt eftersom man kan lägga på mer vikter, variationen av övningar är enorm och det är skönt att ta ut sig på ett pass och känna att man successivt blir starkare och starkare. En klar favorit, alltså =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback