14. Favoritmellis

Låt mig först bara klargöra en sak. Jag hatar ordet "mellis". Det är banne mig inte ett ord som någon vuxen har kommit på. Det är ett ord som någon tvååring kommit på och som vuxna tagit efter "för att det låter så gulligt". Patetiskt. Det heter MELLANMÅL på vuxen svenska. Nu har jag klargjort det. Bra. Mitt ätande är inte så planerat. Jag är extremt lat när det gäller att laga mat, jag är inte ett dugg planerad utan äter det som finns i kylskåpet. Då gäller det förstås att se till att det finns någorlunda bra saker att äta i kylskåpet. Dock äter jag inte direkt några mellanmål. Jag äter frukost, lunch, en andra lunch innan jag går och tränar och sedan middag. Jag käkar väldigt sällan något mellanmål utan istället två luncher då jag äter "vanlig mat" eller vad man skall kalla det. Jag gillar inte att svänga ihop något "lätt". Jag gillar att äta och då vill jag ha MAT. Sådeså. Blir jag hungrig och kylen är tom på vanlig mat så sätter jag i mig lite juice, rökt skinka, ev något kokt ägg och/eller knäckebröd med räkost. Mycket fantasifullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback