5. Favoritmuskel

Det är lite svårt att bestämma EN favoritmuskel (ofta kommer de ju i dubbel uppsättning :P) men jag tycker helt klart att styrketräning är så mycket roligare att träna än konditionsträning. Det var precis tvärtom för några år sedan men nu tycker jag att det är jättekul att träna styrka. Dessutom har jag gått från att träna maskiner och kör nu helt och hållet på fria vikter. Tyvärr är det ytterst få tjejer ( i alla fall på mitt gym) som tränar fria vikter och det är jättetråkigt, det är otroligt bra träning och man får mycket bättre resultat än om man tränar bodypump eller med maskiner. Nåja, favoritmuskel var det ja. Jag måste nog säga att det är dött lopp mellan att träna axlar och rygg. Det är nog mina favoritmuskler att träna. Jag kan inte förklara riktigt varför utom att de övningarna är roliga...och dessutom får jag ont i ryggen om jag inte tränar den. Därför är det ju alltid skönt med en vältränad rygg så att man slipper ha ont när man är trött =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback