6. Mål med träningen

Förut har jag alltid haft ett ganska diffust mål med min träning. Dvs om man nu kallar att vara stark och ha god kondition för diffust. Men det är ju ganska diffust, det är ju inte direkt ett mätbart mål. Jag tränade mest för att koppla av och må bra. Nu har jag dock ett nytt mål. Det målet har gjort mig mer motiverad än någonsin förut. Mitt mål är att bli en supermamma. Eller snarare att förbättra min "supermammighet" =) Dels vill jag bli stark. Inte bara stark, utan superstark. Jag vill kunna busa med min dotter hela dagarna utan att bli trött, kunna bära henne under ena armen (kanske inte än, men framigenom) tills hon kiknar av skratt, bära henne på axlarna utan att bli trött i ryggen...helt enkelt klara av precis allting jag vill. Och hon vill. Jag vill aldrig känna att jag inte orkar bära henne för att jag är trött eller har ont. Jag tänker bära henne till världens ände om det är det hon vill. Dessutom älskar jag att träna, det är mitt sätt att koppla av och jag mår bra och blir lugn och glad av det. Jag är fullt och fast övertygad om att barn blir glada om deras föräldrar är glada. Därför tränar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback