9. Mina inspirationskällor

Jag tycker att det är viktigt att vara inspirerad när man tränar. Är man inte inspirerad så blir man uttråkad, och då slutar man träna. För mig personligen är det extra viktigt med inspiration eftersom jag kör all min träning själv och dessutom lägger mina egna träningsprogram. Jag har förut kört en del pass på gymmet men det gör jag inte alls längre på grund av att jag inte vill vara bunden till klockan på det sättet just nu. Jag har heller aldrig anlitat någon personlig tränare som en del gör (skulle dock vara kul, antagligen någon gång i framtiden). Därför kör jag såväl styrke- som konditionsträning själv och det krävs en del fantasi för att inte bli uttråkad. Min inspiration får jag genom att prenumerera på träningstidningar (Fitness Magazine och ToppHälsa), läsa träningsböcker för att få tips om nya övningar, läsa träningsbloggar...allting som kan upplysa mig om nya saker inom träning, oavsett om det är övningar, nya träningsformer eller vad det nu kan vara. Dessutom blir jag inspirerad av själva känslan av att träna, innan passet kan det kännas trögt och motigt men när man väl värmt upp och kommit igång så känner man sig lite, lite lyckligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback