Bebisenergi

I bland avundas jag verkligen lilla O. Ett av de tillfällen när jag gör det är när jag sitter vid mitt skrivbord med henne i knäet. Mitt skrivbord som för övrigt är täckt av papper, lådor, pennor, etc, etc, etc. Jag vill rensa upp i eländet och få ett fint skrivbord (som man kan se) med massor av plats. Men jag orkar inte och -ärligt talat- prioriterar att göra annat som är mycket roligare än att rensa skrivbordet. Detta gäller dock inte lilla O. Hon kastar en blick på skrivbordet, ser vad som behöver göras och kastar sig över uppgiften med en energi som bara en bebis kan uppbringa. Hon sliter tag i papper och tuggar på dem för att sedan kasta dem på golvet. Hon hamrar som en galning på knapparna på miniräknaren för att sedan slänga den åt sidan. När hon är klar med ett föremål kastar hon snabba blickar omkring sig för att omedelbart kunna bestämma sig för vilket nästa objekt att hantera kommer att bli. Och sedan hugger hon in. Beundransvärt att vara så där energisk. Men med tanke på att jag blir trött bara av att titta på så ligger jag nog knappast i farozonen för att bli likadan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback