Babyfoto är business

Jag och lilla O har ju som bekant gått på babysim ett tag. Nu är det roliga slut, men kursen skulle i alla fall avslutas med ett fototillfälle där alla mammor skulle få tillfälle att få sina bebisar plåtade under vatten. Klart man vill det, bebisar ser jättesöta ut under vatten =) Tydligen hade den fotograf som kom fotat tidigare babysimkurser men den här gången ville hon egentligen inte ställa upp eftersom hon inte hade sålt några (!) bilder senast. Det kan man ju vid en första anblick tycka är lite konstigt. Men. Fotografen dyker till att börja med upp fem minuter för sent, dvs fem minuter efter att fotograferingen skulle ha börjat dyker hon upp med sin utrustning. Inte okej. Fotografen och badhuspersonalen har inte pratat ihop sig vilket gör att de lämnar olika budskap om hur och när betalningen skall ske, hur själva fotograferingen skall ske (hon kan ju bara fota en bebis åt gången) och hur själva fotona kommer att se ut (hur bebisen skall "posera" eller vad man kallar det). Inte heller okej. När bilderna sedan läggs ut på nätet ser jag att en massa bilder på mig och lilla O saknas, dvs bilderna ovan vatten finns med men inga bilder under vatten. Jag skriver ett irriterat mail till fotografen och får till svar att hon "tagit bort de bilder som var oskarpa" men jag får i alla fall med de bilder hon hade tagit bort på lilla O som bifogade bilder i mailet. Någon var suddig men inte alla och det som var suddigt var försumbart. Vem bryr sig om lilla O:s hand är suddig?. Definitivt inte okej. Till slut tittar jag på priserna för korten (de bilder som fanns på webben hade fotografens logga mitt i bilden). 285 spänn för första bilden, 110 för varje bild efter det, vill man ha den digitala kopian kostar den 100 kr och den är lågupplöst och går endast att använda på webben. Vill man ha en högupplöst kopia som går att framkalla kostar den smått fantastiska 500 kr. Absolut, definitivt INTE okej. Konstigt att hon inte fått några foton sålda. Människan är ju knäpp i huvudet. Hoppas hon går i konkurs snart. Typ i morgon. Om vi köpte några kort? Nix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback