Jakten har börjat

Jakten på poäng, vill säga. Som förälder inser man snabbt att det finns vissa saker man inte bara köper mycket av, utan snarare massor. Kan man köpa blöjor billigt containervis någonstans så vill jag gärna ha tips om det, tack. Det man köper mycket av är föga förvånande blöjor och barnmatsburkar. Skulle man börjat räkna redan från början skulle man nog häpna över vilka mängder som passerat genom hemmet. Jag har dock varit lite för lat för att dra nytta av detta men nu är det dags att ta tag i saker och ting. Det jag talar om är poäng. Poäng som man får genom medlemsklubbar. Poäng som man samlar till rabattkuponger, prylar och allt möjligt som man kan behöva. Men framför allt rabattkuponger. Visst går jag i tillverkarnas fälla för de vill ju att man köper deras prylar för att få poäng. Men å andra sidan så köper vi dem ju redan. Så här skall samlas poäng och fördelar så att det skriker om det. Nu är jag registrerad som medlem överallt där jag kan komma på. Bring it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback