Nyhetstorka

När man är mammaledig så har man verkligen ingen koll på världen utanför. En del påstår att det är för att man blir "grötig i hjärnan" eller något liknande idiotiskt uttryck. Nåja, det vore ganska märkligt om man inte vore fullt fokuserad på sin bebis utan istället brydde sig om att läsa en massa tidningar och böcker och titta på tv. Men i allafall. I vanliga fall när jag jobbar så brukar jag alltid läsa två gratistidningar på bussen och någon gång under dagen brukar jag ögna igenom Aftonbladet. Nu har jag visserligen en morgontidning att titta igenom men där handlar det mest om att kolla rubrikerna (och i undantagsfall läsa en artikel ifall rubriken är rolig). Gratistidningarna kan jag ibland ta på promenaden genom stan men i 9 fall av 10 så glömmer jag bort att jag tagit tidningarna och läser därför inte igenom dem. Läsa Aftonbladet på nätet? Ha. Det händer ganska sällan, skulle jag påstå. I vilket fall som helst så räknar jag med att få reda på det jag behöver, dvs jag antar att folk uppdaterar sina Facebookstatusar ifall ett tredje världskrig skulle bli aktuellt. Tills dess väljer jag att inte bry mig. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback