Olämpligt ställe att skapa en sjö

Efter att ha haft hostkavalkad i ca en vecka nu så har jag en arsenal bestående av bl a vattenglas, halstabletter och medicin stående vid sängen. I natt vaknade jag av att jag hostade och insåg att det vore en smart idé att dricka lite vatten. Sedan har jag en minneslucka men nästa sak jag kommer i håg är att jag vaknar av att det är alldeles blött i sängen. Tydligen tog jag en klunk vatten och lyckades sedan somna med vattenglaset i handen, för när jag vaknade så höll jag sakta men säkert på att hälla ut hela vattenglaset i sängen. Efter att ha överlagt med mig själv i ca en sekund vad lämpligt tillvägagångssätt var så lade jag mig bredvid den mindre sjön av vatten i sängen och somnade om. Trött var jag, men uppenbarligen inte så trött att jag insåg att fläcken skulle torka snabbare om jag inte låg i den. Taktiken funkade för det var nästan torrt när jag vaknade i morse. Bra, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback