Sjukstuga

Jag brukar aldrig vara sjuk. Aldrig. Visst, någon gång om året så får man någon förkylning och känner sig lite risig men det är inte värre än att det får självläka medan man tar sig till jobbet precis som vanligt. Nu verkar det dock som om jag har lyckats dra på mig förkylningen från helvetet. Ont i halsen, täppt i näsan, hostar som en galning och kan knappt sova om nätterna eftersom jag väcker mig själv när jag hostar. Dessutom låter jag som om jag svalt en hel lastbil med whiskey, rösten kommer och går efter eget behag och påminner starkt om när någondrar med naglarna längs en griffeltavla ("Hajen", någon?). Vanligtvis gillar jag inte att äta medicin, jag tror inte på att stoppa i kroppen en massa krafs i onödan. En Ipren eller Panodil vid behov funkar, men inte mer. Nu käkar jag Panodil och halstabletter som den värsta pillerknarkare, dränker mig i nässpray och har precis hämtat ut en receptbelagd hostmedicin med morfin i. Hittade en hemsida där en (uppenbarligen påtänd) snorunge uttalade sig om medicinen på följande sätt: "en blandning mellan en lågdosering alkohol och en stark dosering kodein rusmässigt. Det uppfattade jag iallafall när jag tog 1,3 dl". Och nej, jag tänker inte länka till den hemsidan...och jag tänker inte dricka 1,3 dl av medicinen heller. Dessutom förstår jag inte hur någon kan dricka 1,3 dl av en substans som smakar päck. Men det är väl en annan historia, antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback