Styrketräning är the shit

Vissa dagar är det jobigare än vanligt att ta sig i väg till gymmet. I dag regnade det och var kallt som sjutton, lockade inte direkt att hoppa upp på cykeln och trampa i väg men jag kände att jag inte ALLTID kan backa ur när det är dåligt väder ute. Vanligtvis "råkar" en dag med dåligt väder bli min vilodag mitt i veckan men ibland känner jag att jag måste arbeta lite på min karaktär...så i väg kom jag. Hade en förhoppning om att gymmet skulle eka tomt eftersom det var så kasst väder men sådan tur hade jag inte. Dock körde jag ett styrketräningspass med skivstång, hantlar och kettlebells och det var SÅ skönt. Jag växlar lite, ibland har jag ett program klart innan jag kommer till gymmet men nästan lika ofta så improviserar jag när jag är där och kör det jag känner för. Det är så otroligt skönt att träna styrketräning, kunde jag så skulle jag träna det varenda pass (inte så bra för kroppen med så ensidig träning, dock) =) Efter passen så känner jag mig alltid lite, lite lyckligare...och pricken över i:et är förstås när man kommer hem och ser lilla O skina upp när man kommer in genom dörren :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback