Tekniska prylar

Jag vill gärna kalla mig för teknikintresserad. Det är kul med nya tekniska prylar och man kan göra en massa bra saker med dem. Man kan surfa i mobilen och ringa varandra via internet och använda trådlösa prylar till allting. Men när det gäller att komma till skott så är jag värdelös. Det är kul att drömma om att ha prylarna. Men de skall köpas, fraktas hem, packas upp, instruktionsböcker skall läsas (jag använder mig av den beprövade metoden att ignorera instruktionsböckerna, pilla med prylarna på känn, irritera mig över att det inte funkar, börja svära, och DÄR fick jag hjälp av någon annan :D) och prylarna skall kopplas in, det blir sladdar överallt...usch. När prylarna väl är på plats och allting funkar så är jag glad och nöjd men jag avskyr själva arbetet på vägen dit. Kan man inte anlita någon? Någon typ av "vi-fixar-allting-som-du-tycker-är-tråkigt-tjänst"? Nu har jag i allafall Skype på plats och det verkar ju funka okej. Efter lite svärande från min sida (vilket gjorde att jag slapp koppla in det :D) så verkar det uppfylla kraven. Hm. Jag är försiktigt optimistisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback