Fotograferingstajm

I dag skulle jag ta kort till mitt företagskort. Kul. Jag hatar att ta sådana där kort som skall hänga med ett tag. Ta vanliga semesterbilder och liknande är inget problem, då ser man alltid lite flummig ut men det är liksom naturligt. När man däremot skall ta kort till pass, körkort, företagskort och liknande så verkar det vara stört omöjligt att se normal ut. Först tog vi fyra kort som jag vägrade använda, antingen såg jag ut att väga 100 kilo eller så såg jag ut som om jag hade stelopererat hela ansiktet. Ett försök till med ytterligare några kort, alltså. Efter att ha sett även dessa kort så insåg jag att det inte skulle bli bättre än så där. Lyckades se något så när normal ut i ansiktet på två av dem men då hade håret fått fnatt och stod rakt ut på ena sidan av huvudet. Skitsnyggt. Ville förkasta dem också men insåg att det inte var någon idé att ta fler kort eftersom mitt öde tydligen är att se ut som en idiot på bilder som skall dokumenteras. Dessutom hade jag lite medlidande med fotografen som väl hade bättre saker för sig den dagen än att försöka få mig att se normal ut. Därför var det bara att ta det kort där jag såg minst idiotisk ut. Gick därifrån och kände mig färdig att hoppa ut från fönstret. Funderademaniskt på det fula kortet ett tag men nu har jag nästan lyckas förtränga det. Jag kanske kan hänga mitt passerkort fram och bak så att ingen ser bilden? Jepp. Så gör jag.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Underbart med såna där kort.. det är som mitt dykcert i thailand. Dom kunde inte ta kort, tog snett och tyckte jag skulle betala för ett nytt. Vilket till slut innebar att jag är högröd, svettig och riktigt förbannad på det kort jag till slut valde. :D

2011-10-07 @ 18:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback