Morgonträning

Jag har inlett projekt "träna-innan-jobbet". Det innebär att jag sagt upp mitt nuvarande gymkort och stenhårt går in för att gå upp en timme tidigare varje morgon för att hinna träna innan jobbet. Det är riktigt bra av flera anledningar. Man (jag) slipper släpa sig till gymmet på kvällen när det är mörkt, kallt och ofta blåsigt och regnigt. Har ingen motivation att träna på kvällen alls längre, det känns bara jobbigt. Dock är det asskönt att ha träningen gjord på morgonen, man (jag) blir mycket piggare och det känns skönt att ha dagens träningspass avklarat så man slipper tänka på det sedan. Dock så blir man trött. Mycket trött. Tröttheten att släpa sig upp ur sängen tidigt på morgonen är ingenting jämfört med hur trött man (jag) blir på kvällen. Vid niotiden känns det som om en grottmänniska klubbat mig i huvudet. Men det blir nog bättre. Jag inbilliar mig att kroppen kräver en tillvänjningsperiod i att gå upp tidigt. Så småningom kommer jag att studsa upp ur sängen på morgonen. Typ. Tills dess är det bara att kämpa på. Det SKALL gå. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback