Oh, cyklister. Försvinn.

För den som har missat det så cyklar jag numera till jobbet. Det är faktiskt ganska skönt, förutom att man slipper pynta över 1000 spänn i månaden för ett busskort så får man lite frisk luft och kan ta sig till jobbet för egen maskin. Allting frid och fröjd. Om det inte vore för alla cyklister. Jag blir galen. Jag anser mig själv vara en hyfsat målmedveten människa som inte är ute för att nöjescykla utan jag vill ta mig från punkt A till punkt B och gasar på ganska bra däremellan. Allt för att vara effektiv och ta mig fram utan en massa dötid. Detta verkar dock inte vara filosofin hos övriga cyklister i denna stad. Oftast har De Andra en ganska stor cykel med rakt styre som gör att de sitter raka i ryggen som-jag-vet-inte-vad (ser för övrigt jävligt obekvämt ut). Dessutom cyklar de långsamt. Otroligt långsamt. De sitter där, spikraka i ryggen och fullkomligen KRYPER fram, helst mitt i vägen. Försöker man själv cykla om dem så kan man ge sig på att det kommer någon från andra hållet så att man inte kan cykla om, och tro då inte för en sekund att De Andra ens tänker tanken att de skall hålla in till kanten ifall någon skulle vilja köra om. Oh nej, mitt i vägen skall man cykla. Tills man bestämmer sig för att köra åt sidan och då bara svänger man utan att varken titta bakåt, åt sidan eller åt något annat håll för den delen. Men det är ju helt okej. För alla andra i trafiken fullkomligen viker sig åt sidan för det är ju en CYKLIST som kommer. Borde det inte finnas krav på cykelkörkort? Fast det skulle väl inte hjälpa för jag antar att det är samm aidioter som har körkort men som bevisligen inte heller kan köra bil. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback