Motivation

Jag skulle vilja dementera en sak. Det verkar finnas en uppfattning om att de som tränar regelbundet och hyfsat mycket (mig själv inkluderat) alltid är grymt motiverade och studsar i väg på små rosa moln till träningen. Så är det INTE. Vissa dagar är jag så omotiverad att det är helt galet, man är trött och seg, kroppen vill inte och till råga på allt så regnar det ute. Dessutom vill jag heller sätta mig i soffan och äta kakor. Men det är då som man får bestämma sig. Skall jag sitta och gnälla och känna mig misslyckad senare för att jag inte tog mig till gymmet (för ärligt talat, hur svårt är det) eller skall jag bita ihop, sätta på mig regnkläderna och cykla i väg för att köra ett pass och känna mig jävligt nöjd för att jag över huvudtaget tog mig i väg? Det senare, förstås. Jag väljer att se på min träning som ett jobb. Vaknar man på morgonen och känner att man inte vill gå till jobbet, vad gör man då? Drar täcket över huvudet och somnar om? Nix, man svär lite, krånglar sig upp ur sängen och tar sig till jobbet. För det finns inga alternativ. Klart man skall jobba. Och klart man skall träna. Dessutom jobbar jag ständigt, ständigt med att motivera mig själv, jag läser träningsbloggar, prenumererar på träningstidningar, läser böcker och hemsidor om träning för att hitta nya övningar och upplägg att variera mig med, jag loggar alla mina träningspass...det här med att hitta motivation är inte alltid lätt. Men det är ingen annan som kan hitta den åt en, det måste man göra själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback