Benbrott

32 år gammal så har jag för första gången i livet fått ett benbrott. Cyklade till jobbet och i en korsning där jag hade grönt ljus så kom det en bil som tyckte att han också hade grönt ljus så mitt i korsningen small det. Smällen i sig kändes inget farlig och när jag låg på marken och glodde upp i skyn så blev jag mest irriterad på alla människor som hela tiden frågade hur det kändes, höll mig i handen och ringde ambulans. Jag tyckte mest de kunde flytta på sig så att jag kunde resa på mig. Insåg att jag kanske inte skulle göra det när folk pratade om att det blödde från huvudet på mig. När sedan ambulans- och räddningspersonal var på plats och började undersöka nacke, ryggrad och bäcken så insåg jag att det kunde gått mycket, mycket värre. Fick åka ambulans för första gången i mitt liv (!) och väl på sjukhuset klippte de upp alla kläder. Jag funderade mest på vart kamerateamet var för det kändes som om jag var med i någon dålig sjukhusserie på tv. Efter ca sju timmar på akuten så fick jag i alla fall åka hem med 4 stygn i huvudet och ett brutet nyckelben. En jävla tur i oturen, skulle man väl kunna säga. Och bilföraren har inte ens hört av sig och frågat hur det gick. Brinn i helvetet, din idiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback