Jag hatar att packa

I morgon skall vi ut och resa. Lilla O har en kusin som skall döpas på lördag och för att vi inte skall tvingas gå upp astidigt, köra som galningar i sju timmar och kasta oss in direkt i dopet samma dag så känns det smart att åka dit dagen innan. Det är trevligt att resa och jag tycker det är skönt att åka iväg någonstans men jag HATAR att packa. Verkligen. Hatar. Jag kan utan problem göra upp packningslistor men när det väl är dags att bärja packa grejerna så hittar jag tusen saker jag måste göra först och när jag sedan inte kan undkomma packningen så drabbas jag av total handlingsförlamning. Det känns som om jag lika gärna kan strunta i att packa för jag kommer ändå att glömma någonting eller packa fel saker eller...ja, alla andra misstag som man kan göra när man packar. Jag kan utan problem sätta mig ner och bara stirra ut i tomma luften och hoppas på att väskjäveln packar sig själv. Men det händer aldrig. Jag vet att om jag bara tog mig själv i kragen så skulle själva packningen ta kanske max 30 minuter om ens så länge men istället drar jag ut på det så att det tar flera timmar. Jag packar lite, pausar för att göra något annat, packar lite till, går runt, runt i cirklar och letar efter något annat att göra, läser tidningen, packar lite till...och så vidare. Usch. Vidrigt. Kan man betala någon för att packa åt en?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback