Otrevlig hos frisören

I dag har jag klippt mig. Den som har läst den här bloggen en tid vet att jag hatar att klippa mig. HATAR. Mitt hår är lockigt vilket tydligen är otroligt komplicerat att hantera för frisörer (tro det eller ej. jag VET) och när jag väl hittar någon som jag faktiskt är nöjd med så stannar jag där, hur jobbig jag än tycker att hon är. Tjejen klipper mig rätt bra, men det finns ingen ände på hennes jävla tjat. Till saken hör att jag för några år sedan (ja, jag har gått där i flera år) hörde till den typiska kunden som pratade på och svarade på frågor och var allmänt trevlig. Dock kom efter en tid en gnagande känsla av att min frisör visste lite för mycket saker som jag egentligen inte hade lust att dela med människor som jag inte känner. Inget avslöjande egentligen men mitt privatliv är privat och jag har inte lust att tjata om det i en frisörsalong. Sagt och gjort, från och med då tog jag demonstrativt alltid tag i minst tre stycken tidningar  direkt när jag kom in och sedan dess har jag tillbringat mina frisörbesök djupt försjunken i tidningarna och demonstrativt svarat "mmm", "ja" och "nej" på alla frågor. ALLA. Jag ställer aldrig några motfrågor och är helt ointresserad av att dela med mig av någon som helst information. Jag skulle till och med kunna uppfattas som aningen otrevlig. Trots detta slutar aldrig dessa försök att få mig att prata om allting mellan himmel och jord. "Hur har du det på jobbet?" (nej hon vet inte vad jag jobbar med) "har du beställt någon resa" (Va?) "Vad skall du göra i helgen" och så vidare. I all oändlighet. Jag vill inte korsa gränsen till ren otrevlighet och be frisören hålla tyst men förr eller senare så måste jag nog. Kan hon inte bara fatta vinken? Vad gör jag för fel???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback