Obehagliga sanningar

Jag har insett en del obehagliga sanningar om mig själv efter att jag har blivit förälder. Sanningar som är bistra, men icke desto mindre sanna.
1) I dag vaknade jag före väckarklockan. Väckarklockan var satt på att ringa 05.00. Jag vaknade kl 04.58. Av mig själv. Hur gammal är man inte då???
2) I helgen handlade vi vårkläder till lilla O. Jag hade tagit fel tröja till kassan och skulle beskriva tröjan jag skulle ha för expediten som skulle hämta den; jag beskrev att den hade ohyra på ryggen. "Ohyra"? När började jag använda mig av det ordet??? Det är verkligen inte okej.
3) Som nämnt tidigare så måste jag och alla med mig ut i solen när det är fint väder. Det är inte okej att vara inomhus. Allting som hindrar mig från att vara utomhus gör mig galen. Jag MÅSTE ut.
4) Jag kan inte vara uppe sent längre. Strax efter nio på kvällen så känner jag hur all energi försvinner och runt tio så går jag att jämställa med en zombie. Jag är inte något party animal längre. Jag är lastgammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback