Mindre bra dag

För en tid sedan blev jag påkörd av en bil. Föraren är polisanmäld och för att polisen skall ha något att lämna över till åklagaren så väntar de på att jag skall skicka mina papper till dem. Jag har därför ringt och beställt min sjukhusjournal. Det gjorde jag för två veckor sedan. Den har inte kommit. När jag ringde i dag för att efterlysa den så blev jag hänvisad hit och dit (precis som förra gången) och hamnade till slut hos någon som inte hittade journalen eftersom den kanske kunde ligga hos en läkare någonstans. De skulle leta upp den och ringa i morgon. Under dagen har jag även försökt ringa min trafikskadehanterare. jag har lämnat två meddelanden och ringt henne säkert fyra gånger i dag. Hon har inte hört av sig. Tog därför chansen och åkte ut till cykelreparatören för att se om min cykel var klar snart eller vad som hände. Då hade de reparerat "funktionen men inte det kosmetiska" vilket innebär att min splitter nya cykel som jag köte i början av mars för en ansenlig summa ser för jävlig ut. Jag blev förbannad och påpekade att den skulle återställas till sitt ursprungliga skick. Det tyckte inte cykelreparatören som började ifrågasätta vad försäkringsbolaget betalade. Till slut bråkade vi så mycket att en kollega till honom gick emellan och sade att de skulle se om de inte kunde ta hem en ny ram (eller en ny cykel kanske? Men varför göra det den enkla vägen?). Konsensus är att jag kommer att ringa min inkompetenta skadehanterare igen i morgon (glömde jag att säga att hon har tagit semester mitt upp i alltihopa också?) och KRÄVA att hon sköter sitt jobb. Jag borde få lön av både landstinget och Länsförsäkringar för att jag ringer och tjatar och driver hela det här ärendet på egen hand. Grrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback